Sharing is Caring

many people believed sharing is caring, but for me, I think, SHARING IS SCARING...

 
Shout Box


(since Nov06)
Hidup-Hidup Di Bakar
Tiba-tiba depan mata
Menjelma kabus kaburi karma
Menghilangkan jejak tapak kehidupanku

Apa yang telah aku bina
Kini lenyap segala maknanya
Membuat ku hilang arah
Luka berdarah
Dan aku dibakar...

Kerna telah terlalu lama
Kita bersama kejar kejora
Ku sangkakan takdir kau dan aku sehala

Jauh sekali tanggapanku
Hilang seri muncul awan kelabu
Merampas segala yang dulu milik aku...
Hidup-hidup dibakar...


Sampai bilakah bila ?
Hidup penuh sengsara
Kau patukkan bisa di mata
Ketuk pahat di dada


Sampai bilakah bila ?
Azab akan terasa
Aku terkurung dalam penjara
Kamar yang kita bina
Dan aku di bakar...

Kerna telah terlalu lama
Kita bersama kejar kejora
Ku sangkakan takdir kau dan aku sehala

Jauh sekali tanggapanku
Hilang seri muncul awan kelabu
Merampas segala yang dulu milik aku...
Hidup-hidup dibakar...
Harapan terbakar
Menyala-nyala
Api membara
Hangus di bakar
Di dalam kamar...
tribute to poja...
Sunday, November 13, 2005
aku betul2 tak sangka, entri yang aku plan nak tulis jalan ceritanya telah betukar sekelip mata. pada mulanya, aku nak tulis cerita2 menarik masa aku pi kenduri kahwin poja. tapi segalanya berubah. itulah yang dikatakan ketentuan Illahi…

aku memang dah rancang nak pi kenduri poja biarpun aku tak dapat jemputan. walaupun aku hanya diwakilkan oleh boy. tapi 2 hari lepas, aku dapat kad jemputan. terkejut beruk aku posman hantar surat hari jumaat. bila dah dapat kad, ada semangat sikit nak pi kenduri. hari sabtu aku pun keluar la alor star nak beli sesatu sempena nak hadiahkan kat poja masa aku pi kenduri dia nanti…

aku memang rancang nak gerak kenduri lewat skit. biar la pi lewat, peluang nak jumpa pengantin cerah laa. kalau pi kenduri tengahari, aku rasa, memang tak sempat nak jumpa, maklumlah tetamu tgh ramai…

dalam pukul 3.41pm (menurut hanset aku) aku dapat mesej dari kak aku tya aku nak gerak kol bape, maklumlah aku nak komfomkan sbb aku nak pinjam kereta dia… aku pun call balik tuk konfomkan…

dah mula babak emo…

bila aku balik je nak ambik kereta, mak aku tya,

jadi ke pi kenduri?

jadi…

dah cakap ke nak pinjam kereta kat angah?

dah. tadi dah tepon angah?

semalam angah gaduh ngan laki dia kes nak pinjam kereta…

….

habis tu, tadi dah cakap kt angah, dia cakap kol lima nak hantar kereta…

pukul berapa nak sampai sana? nanti sampai sana malam… kenduri kawan laki ke pompuan? (dengan nanda cam taknak kasi pergi)

oklah, kalau taknak kasi pergi , takyah pergi…


aku pun terus ambik kunci motor, start motor pi alor star tenangkan jiwa…

dalam perjalanan pi alor star, aku selisih dengan kereta kak aku… tapi aku buat donno aje… bila sampai kat alor star, aku pusing satu city plaza dengan hanya selipar jepun. aku pun tak perasan aku pakai selipar jepun. tengah marah….
bila dah bosan, dengah hanya duit RM13.60 je dalam poket. aku pun blah. tak tau pi mana lagi… cammana pulak terlintas nal pi taman rimba…

aku pun pi la taman rimba… ramai la jugak couple… ade la jugak perasaan jealous kat hati….

dengan selamba aku pi baring kat kerusi… aku tau… ada orang asyik pandang aku… mungkin depa egt aku ni pengemis kelas atasan… hahaha… aku buat taktau aje… aku on mp3, dengar lagu….. tah macammana aku boleh terlelap. tapi sat aja… bila celik mata aja, aku tengok atas, cam menarik aja… so aku pon shoot la 2 keping….


serabut macam kepala hotak aku...


serabut lagi...


kad kenduri poja...


dalam...


belakang...


ni la hadiah yang tak sempat aku bagi…
aku pun tak tau nak buat apa dengan hadiah nie….

sekali lagi entri yang aku sendiri tak paham bila aku baca balik, 2 kali entri ini terganggu oleh si budak kecik ni…

alhamdulillah, siap gak @ 11:13 PM  
1 Comments:
  • At 11:03 AM, Blogger Zampeada said…

    merajuk lar neh. alahai... bucuk... ngeh2... sabar jelah yea.

     
Post a Comment
<< Home
 
About Me

Name: asd
Home: mesia
About Me: Dilahirkan pada hari isnin 18 Raby` al-awal 1403 bersamaan Jan03, 83 setelah percantuman dua benih didalam rahim seorang insan yang bergelar ibu.

See my complete profile
Previous Post
Archives
Links
Powered by

BLOGGER

© 2006 Sharing is Caring.